Salgs- og leveringsbetingelser for Bergen Dun

Disse salgs- og leveringsbetingelser gjelder for kjøp av varer på www.bergen-dun.no

Generell informasjon

Nettbutikken eies av:
DYKON A/S
CVR-nr.: DK19778983
MVA-nr: 932 487 519
Kongsbjerg 15
6640 Lunderskov
Danmark
+45 7684 0300
info@dykon.dk

Avtaleinngåelse

Når du legger inn en bestilling via vår nettside, sender systemet automatisk en ordrebekreftelse til din e-post. Når du har mottatt ordrebekreftelsen, er en bindende avtale inngått. Når vi sender varen fra vårt lager, vil du motta en e-post med ytterligere informasjon om forventet leveringstidspunkt. Vi forbeholder oss retten til å annullere en bestilling dersom varen ikke er på lager, eller dersom det har oppstått en prisfeil.

Priser og betaling

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (moms) og andre gjeldende avgifter. Leveringskostnader vil fremgå tydelig før betaling.
DYKON, herunder Bergen Dun, aksepterer følgende betalingsmidler: – MasterCard – Visa – Meastro – Apple Pay – Google Pay
Beløpet for varene trekkes først fra din konto når varene sendes.

Levering

Vi tilbyr kun levering til adresser innenfor Norge.
Vi leverer dessverre ikke til Svalbard og Jan Mayen.
Vår leveringstid er 2–12 virkedager etter at bestillingen er mottatt. Leveringstiden avhenger av destinasjonen og vil fremgå av ordrebekreftelsen. Dersom én eller flere varer ikke er på lager, leveres bestillingen når hele ordren kan sendes samlet. Vi tilbyr ikke delleveringer.
Vi tilbyr levering med GLS/Bring til pakkeshop.
Til leveringstiden kommer inntil 2 dagers produksjons- og ekspedisjonstid.

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett når du handler hos oss.
Hvis du har kjøpt flere varer i én bestilling, kan du velge å angre kjøpet av deler av bestillingen.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du: – Har mottatt varen, eller – Den personen du har valgt, har mottatt varen.
Dersom fristen utløper på en helligdag, lørdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til påfølgende virkedag.
Hvordan benytte angreretten
Hvis du ønsker å angre kjøpet, må du innen fristen gi oss beskjed om dette. Beskjed sendes på e-post til info@bergen-dun.no. Meldingen må tydelig angi at du ønsker å benytte angreretten, samt om du ønsker å returnere hele eller deler av kjøpet. Vi vil be deg fylle ut et angreskjema som vi sender på e-post, eller som kan lastes ned her.

Retur og kostnader

Varer returneres til:
DYKON / Bergen Dun
c/o TIMEVAT
Verkseier Furulunds vei 49
0668 Oslo.

Retur må skje uten unødig opphold og senest 14 dager etter at du har gitt beskjed om at du angrer kjøpet. Du dekker selv returfrakten.
Dersom du velger å returnere på egen hånd, må du være oppmerksom på at vi ikke mottar pakker uten omdeling, pakker sendt til pakkeshop eller pakker sendt i oppkrav. Du er selv ansvarlig for at varen kommer frem, og bør derfor ha et sporingsnummer.

Emballasje og varens tilstand

Varer skal returneres i originalemballasjen og i vesentlig samme stand som ved mottak. Du kan åpne emballasjen for å undersøke varen, men ved manglende eller skadet emballasje kan vi trekke et beløp for verdiforringelse. Av hygieniske årsaker stilles det strenge krav til retur av dyner og puter.
Du er ansvarlig for eventuell verdiforringelse som skyldes bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Har varen vært brukt en natt, eller merkelapper fjernet, anses dette som verdiforringelse.

Tilbakebetaling

Dersom du angrer hele kjøpet, refunderer vi kjøpesummen inkludert eventuelle leveringskostnader. Ved delvis retur refunderes ikke leveringskostnader.
Tilbakebetaling skjer innen 14 dager fra vi mottok melding om at du angrer kjøpet. Vi kan holde tilbakebetalingen til vi har mottatt varen, eller til du har dokumentert at den er sendt. Tilbakebetaling skjer med samme betalingsmiddel som ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.

Reklamasjon

Du har 2 års reklamasjonsrett etter kjøpsloven dersom varen har en mangel. Dette kan gi deg rett til reparasjon, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet.
Reklamasjonsretten gjelder ikke skader som skyldes feil bruk.

Garanti på dyner

Alle Bergen Dun dyner leveres med 10 års garanti mot fabrikasjonsfeil. Garantien gjelder under forutsetning av at produktet er brukt og vedlikeholdt i henhold til våre anbefalinger. Garantien dekker ikke skader som skyldes feil bruk, manglende vedlikehold eller normal slitasje over tid.

Hvordan reklamere

Send e-post til info@bergen-dun.no innen rimelig tid etter at du oppdaget mangelen. Reklamasjon innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget, anses alltid som rettidig.
Send gjerne bilde av produktet sammen med beskrivelsen av feilen. Ved retur må varen være forsvarlig emballert, og du bør ta vare på kvittering for innlevering.

Klageadgang

Hvis du ønsker å klage på et kjøp, kontakt vår kundeservice på info@bergen-dun.no Vi forsøker å finne en løsning innen 10 arbeidsdager.
Hvis vi ikke finner en løsning, kan du klage til Forbrukerklagenemnda eller via EUs ODR-plattform: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Lovvalg og verneting

Disse salgsbetingelsene er underlagt dansk lovgivning. Eventuelle tvister avgjøres ved danske domstoler i din bostedskommune.